ATHEIST’S DIARY / ATEİSTİN GÜNLÜĞÜ

Haziran 21, 2009

Soruyoruz…

Filed under: 'Sorgu' — k1z1l @ 7:45 am

Şimdi müslümanmışsınız , hıristiyanmışsınız veya yahudi …
İşin o kısmı zaten bizi bağlamaz.
Önemli olan ne zırvaladığınız değil zırvaladığınızdır zaten !
Derinlere inmeden değinmek istediğim bir konuyla ilgili yazıyorum bu satırlara.

Şuan teist ( yani bir yaratıcının varlığına ve birliğine inanan ) arkadaşların tümüne sormak istiyorum !
Başta bu platform’da olmak üzere, ben de dahil birçok ateist ‘önceden ateisttim , sonradan doğru yolu buldum’ zırvalığıyla eminim pek çok kez karşılaştık…

Arkadaşım , beyniniz fındık kadar mı ki doğru yolu tam bulmuşken döt korkusuna onun bunun lafıyla İslam’ın yalanlarına kanıyorsunuz …

Ha anladım ben , nedeni başka tabi değil mi ?

Durun tahmin etmeye çalışayım…

– Günümüzde çoğu coğrafyada çürümeye yüz tutan yaratıcı kavramı önceleri size saçma veya bilinemez(tanımlanamaz) gelirken bugün çok mu mantıklı gelmeye başladı yoksa?
– Yoksa yaşadığınız düşük ihtimalli bir olayın tanrının varlığına kanıt olabileceğini mi düşündünüz ?
– Ya da cennette vaadedilenler oldukça çekici gelmiş olabilir ?
– Cehennemden korkmuş olabilirsiniz… Önceleri değersiz bulduğunuz kitabı bugün yükseklere asmanızın sebebi ‘Korku’ dağları mı yoksa ?
– Toplumsal baskı mı sizi inanmaya iten ? Dışlanma korkusu mu ? Amma yüreksiz insanlarmışsınız… Bir burada boncuk boncuk ter akıtıyoruz akıllı olduğunu sananlara bir şeyler anlatalım diye
Ama her defasında unuttuğumuz bir şey var galiba … Eşek hoşaftan anlamıyor arkadaş !

Nedir sizleri inanmaya iten ?
Ekonomik? Siyasi?

Daha da önemlisi ateist iken o kadar saçma , öylesine dalavere bulduğunuz düşünceler nasıl oldu da birden bire çürüyüverdi.

Nasıl oldu da önceleri çok gözünüze batan Kur’andaki matematik hatası aniden mantıklı gelmeye başladı ?

Bunu söylüyorum çünkü kafanızda bir düşünce sentezi oluşturabilmeniz için önce o senteze giden yoldaki bütün pürüzleri yani şüphelerinizi kaldırmanız gerekir değil mi ?
Ya da sadece ben mi öyle düşünüyorum ?

“Ben ateisttim , müslüman oldum lakin hala şu kısmı mantığıma pek de uyduramadım…”
Eğer içten içe söylediğiniz şeylerden biri de buysa bir daha ‘düşünün.’
Tabi hala düşünmekten de korkmuyorsanız !

Dürüstçe , birbirimizi hatta daha da önemlisi ‘kendimizi’ kandırmadan adam akıllı tartışacaksanız buyrun gelin bekliyoruz…
Yok hala korkuyorsanız.
Sizi Allah değil , zırvalıkların tümü gelse ıslah edemez !
Sizi ıslah edecek tek şey ilimdir fendir.

Eh , lafla peynir gemisi yürümüyor. Artık icraate geçmek gerek!

Şu soruları cevaplayın , cevaplayın ki önce niye bıraktınız ? niye geri başladınız islama tıpkı bir madde gibi ! Önce bunu anlayalım , sizi tanıyalım ki nabzınıza göre şerbeti bizzat verelim…
Sonra tartışırız enine boyuna . Vakit bol ne de olsa …

Sorular:

1-Neden “ateist” olmuştunuz?

2-Neden tekrar “mümin” oldunuz?

3-Ateist olurken size saçma gelen itikadınız birden bire nasıl “haktan” haline geldi,

4-Şimdi tam bir müslüman gibi yaşıyor musunuz?

5-Dininiz üzerinde koca bir forum dolusu yorumumuz var,bunlar ateistken doğru geliyordu da sizi mümin yapan olgu bunların ötesinde nasıl bir “gerçek” bilgidir?

6-Bir ateistin “ahlaksızlık” olarak nitelendirdiği ve dininizce normal olan durumlar ( örneğin;köle edinme ve onlarla cinsel ilişki,sübyancılık,çok eşlilik…vs,vs) artık sizce de “normal” mi? Bu tiksinç şeyleri “ateist” iken yadırgıyordunuz da şimdi “ilahi” mi görüyorsunuz?

7-Bariz bir “matematik hatası” (bknz: Allah’ın Matematik Hatası) artık tamamiyle aklınıza yatar mı oldu?

8-İslam öncesi devrin putperest ayinlerinin (örneğin:Tavaf) aynen ve hala ritüelleriniz içinde olduğunu bilmek sizi hiç mi düşündürmedi? Ama ateistken biliyordunuz bunları değil mi?

9-Yıldızların “yakın gökteki” kandiller olduğuna,güneşin dünyanın sonundaki balçığa battığına şahitsiniz artık değil mi,hem de orada olmadıklarını bile bile…

10-Peygamberinizin kuranda yazan “allah kurallarına” kendisinin bile itibar etmediğini (örneğin:İddet) bile bile içiniz rahat yani öyle mi?

…vs,vs,

Ha bir de ne diyor üstad :

“Ateisttim imana geldim” diyorsanız işte size sorularım.
Bana bunların “mantıklı” açıklamasını yapabileceğinizi umuyorum,ne de olsa ateizmin yanlışlığını anlamış eski kafirlerdensiniz ya,işiniz kolaydır.
Hatta bizden bile daha kolaydır,donanım olarak hepimizi aşmış olmanız lazım zira..”

Ee hadi ne duruyorsunuz ?
Bize ‘doğruları’ (!) anlatmanız için fırsat işte …

Defalarca karşılaştığımız şu kalıbın muhattaplarına soruyoruz : ” Ben de ateisttim sonra iyi ki doğruyu buldum. ”
Belki de hiç ateist olmadınız. Hiç anlamadınız. Ramazanda bir gün oruç tutmamayı ateistlikten saydınız veya sinirli bir anınızda allaha isyan etmeyi ateistlikten saydınız öyle değil mi ?
Oysa ki ateistlik allaha isyan değildir…
Allahın olmadığına inanmakda değildir !
Ateizm allahın olduğuna ‘inanmamaktır’ !

Açıklayın bize !
Madem o kadar biliyorsunuz
Geri müslüman oldunuz ne de olsa
Açıklayın !
Hepimiz bilgiye açız… (!)

* Sorular kısmındaki yay ayraç içinde bulunan olguları forumumuzda aratarak bulmanız mümkün.

Saygılarımla
KızıL

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: